Skolen summer af liv.
Michael
projekt 2: Michael og Morten satte kl 10 3. og 4. klasse i gang med at lave
uhyggelige dyr. I biologilokalet lavede vi skyggefigurer af forskellige dyr som
børnene syntes var uhyggelige og de tegnede så omridset op på papir.
Figurerne blev båret ned til Frank og Georg i sløjdlokalet som fik meget
travlt med at fæstne alle de fantasifulde tegninger oven på en tynd plade og
save dem ud. Bagefter bliver figurerne malet sorte og de skal stilles op rundt
om i byen.
Michael
projekt 2: Frank er ved at fremstille en hvidmalet ramme til den uhyggelige
skeletsilhouet i sydvinduet.
Julie:
Margrethe Reedtz-figuren er ved at tage form. Kraniet er nu dækket af
tyggegummi ,og den lidt langagtige spidsnæsede form på hendes ansigt er ved at
vokse frem. Der tygges tyggegummi, i alle kulører og smag for at der kan være
materiale nok til at forme af. Børnene er lidt fascineret af det lidt ulækre i
alle de tyggede stykker gummi der ligger i en skål klar til brug, men de synes
det er sjovt.
Kristine
har haft et utal af børn inde i gymnastiksalen, og på de lange kartonbaner
vokser der forskellige abstrakte motiver frem. Billederne skabes lag for lag,
nogle gange overmales farven med hvid for at gøre den mere transparent. Og
motiverne i gult, grønt, rødt, blåt og sort afgrænses med hvidt tape i
mønstre på f.eks. ca 1x1 m. Afdækningen fra i går har vist sig effektiv så de
børn jeg så var ikke mangefarvede, men nok i højt humør.
Guðjón har afsluttet
sit første projekt, det med de brugte træting med hver deres historie,
så de er stillet op ved skolens nordvestlige ydermur. Et forhenværende ryglæn
fra en pæn stol har fået følgende hilsen med fra to piger:” Den stod ved et
spisebord. En dag fik den der ejede stolen besøg: en fed dame satte sig på stolen
så den faldt sammen. Nu ser den sådan ud.” Både børn og voksne har bidraget.
Guðjón projekt 2 Han er ved at
samle brudstykker af træ og spånplade i alle kulører og sætte dem sammen som i
en mosaik. Mosaikken skal fæstnes på en hvidmalet plade, sådan at der dannes et
”parket”.
Desforuden har
jeg set to lærer-guidede projekter, et hvor et træ bliver udsmykket med såkaldt
yarn-bombing , altså dækkes af fingerstrik i alle farver. Og et hvor børnene
laver en mosaik i noget der mindre om en enorm sættekasse. Deri indsættes små
firkanter med ting som børnene har haft med hjemmefra.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar